Mina favorit bronzers 2017

Hej på er!
Nu har ni fått se mina rouge och mina contour favoriter så jag tänkte att det var dags att visa er mina bronzers. Jag nämnde i förra inlägget att jag ju är ganska blek men att jag ändå lyckats hitta färger. 2017 var året då jag började använda bronzer på en daglig basis och det har väl varit lite av en kamp att hitta rätt färger men jag har några stycken nu.

Idag ska jag berätta om två av dem som jag älskat extra mycket under 2017.


Physicians formula butter bronzer och Soap and glory solar podwe

Physicians formula är något som varit hypat ett tag nu och jag tror jag köpte min 2016 och det här är färgen som heter Bronzer. De har nu släppt fler produkter och jag har Light bronzer och rouge i samma serie. Men Bronzer är perfekt för blekfisar som mig, den är lätt att skugga ut på huden och ser naturlig ut, den är alltså inte för varm. Den ska ju lukta sommar, kokos och något mer men efter såhär många månader känns snarare doften onödig. Gillar verkligen inte doften längre, men själva produkten använder jag nästan varje dag. Jag hoppas på att hit pan på denna i år.

Den andra bronzern som fått mycket kärlek i min samling under 2017 är Soap and Glorys solar powder. Det är en perfekt bronzer för min hudtyp! Den är inte så jättepigmenterad vilket gör den lättjobbad för den går att bygga på. Kan verkligen rekommendera Soap and glory som märke också, har en del produkter därifrån. Den har ingen konstig lukt eller så och är perfekt med sina två olika färger. Jag blandar båda med en fluffig borste och applicerar med.

Vad har ni för favorit bronzers? Och är det någon bronzer ni vill testa under 2018?
Själv är jag sugen på någon bronzer från Becca cosmetics och även Marc Jacobs. Får se vad årets sommarsemester bjuder på!

Kommentarer

Populära inlägg