Usa 2014 San Fransisco

Nu tänkte jag dela med mig av hela vår USA resa som vi gjorde under 14 dagar i början på juli. Vi åkte en söndag, efter mitt jobb. Först från Arlanda till Heathrow, därifrån en buss till Gatwick och sen hade vi en natt på hotell. När vi kom till Gatwick hade jag varit vaken i ca 20 timmar, var ganska sliten och irriterad över att vi knappt kommit iväg haha. Sen på måndags morgonen tog vi planet från Gatwick som tog oss till Las Vegas. Från Las Vegas åkte vi sen inrikesflyg till San Fransisco där vi startade resan.

I SF bodde vi ganska centralt på ett rätt crappy hotell faktiskt. Men vi hade ju hyrbil och vi skulle bara stanna några nätter. Vi utforskade en bit av staden genom att knalla runt, men missade säkert hur mycket som helst. På kvällarna i SF blåste det jättemycket och var dimmigt. Vi såg en katedral, några parker och Alcatraz.

Alcatraz var hur coolt som helst, vi tog båt dit från hamnen som kanske tog max 20 minuter sen fick vi åka tillbaka när vi ville. Vi gick runt på ön och tittade på en massa saker och sen fick vi även en audio tour att lyssna på, den var mycket intressant!


























Sista dagen bestämde vi oss för att åka över Golden gate bron. Vi hämtade bilen från garaget och började rulla. Problemet var att det var rusningstrafik så vi stod helt stilla hur länge som helst, på det mådde jag extremt illa och visste inte var jag skulle ta vägen riktigt plus att jag var superduper kissnödig! När vi hade åkt i typ trettio minuter och kommit kanske 200 meter så gick jag ur bilen och sprang in på en Starbucks för att gå på toa. Men den var ur funktion! Gick ut, såg inte vår bil alls längre och började febrilt leta efter en affär med en toalett. Tack och lov hittade jag någon chokladaffär som även sålde kaffe som hade en toalett och när det var avklarat så fick jag tag på Micke igen och kunde lokalisera mig till bilen. Vid Golden gate bron blåste det hur mycket som helst men utsikten var magnifik!







Har inga bilder på det men vi åt grymt god mat också och självklart mycket Starbucks. Efter San fransisco bilade vi till Los Angeles och Cypress där vi skulle spendera några nätter. Kommer i nästa inlägg så ni slipper en massa bilder i samma.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg