Nystart!

Jag börjar om. Laddar upp för att bli den bästa versionen av mig själv.

Har sen en ganska lång tid tillbaka unnat mig saker, framför allt mat och socker, vilket inte alls går ihop då jag verkligen trivs med lchf kost annars. När jag var i USA åt jag allt jag bara kunnat tänka mig, pannkakor, kakor, kolhydrater deluxe och massor med onyttiga frapinos, jag totalt älskade det.

Anledningen till att jag blev tjock var mentaliteten "Jag ska unna mig.." Så när jag nu vägde mig i lördags insåg jag att jag var på väg åt samma håll igen, unnandet är inget jag vill ha i mitt liv. Jag har gått upp sex kg ungefär, inte alls särskilt mycket med tanke på hur mycket mer det egentligen kunde vara med tanke på vad jag har ätit. Jag bestämde mig direkt efter att jag sett siffran att skärpa mig. Är inne på dag 2 nu och nöjd.

Igår åt jag yoghurt med frukt till frukost, lchfpasta med köttfärsås till lunch och panerad fisk med blomkålsmos till middag. Blev samma frukost idag, lunch på en restaurang vid jobbet men tog biffar med tsatsiki och sallad, och till middag har jag precis ätit sallad med kyckling och bacon. Men framför allt ingen pepsi max, en av mina största laster någonsin. Jag är verkligen nöjd att jag kan bestämma mig så fort. Känner redan positiva förändringar. Var på gymmet igår också för första gången på flera månader, precis vad jag behövde. Ska antagligen ge mig ut på någon slags joggingtur om en stund också, måste smälta maten och kaffet bara. :)

Tröttar jag på lchf denna gång och börjar unna mig en massa saker tänker jag kontakta en kille som jag vet är grym på kostscheman. Så jag är inte direkt orolig :) Tänkte dessutom anlita en PT i höst igen.

Hoppas ni andra har det bra i värmen <3

Kommentarer

  1. Det är lätt att det blir för mkt av det goda.....och alltid lika skönt att återgå till sin egen väg ☺
    Kämpa på 💜

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg