United in pink - Heli-yum

Efter att ha läst Helenas kloka ord sitter jag nu och funderar lite på det här med cancer och hur många som egentligen drabbas. Och jag reflekterade över hur jag klarade av sorgen när jag förlorade min mamma. Och det var mina vänner, speciellt min bästa vän som gått igenom samma sak, som höll mig över ytan. De behövde inte säga så mycket, bara deras närvaro och skratt gjorde mig helare. Jag saknar min mamma varenda dag, men det blir lite lättare med tiden. Och jag är så tacksam för mina vänner och mina systrar som alltid ställer upp. Häromdagen satt jag och tittade på bilder på mig som bebis och funderade mycket över mamma. Hon var ju sjuk i andra sjukdomar och när jag tittar på de bilderna rivs hjärtat upp och tårarna rinner. Det är så svårt för mig att se bilder på mig som liten för tillfället, det gör liksom ont. Saknaden är som sagt stor.

Nu till lacket. Detta kan vara mitt favorit rosa lack tror jag. China Glaze - Heli-yum från Up kollektionen. Hela den kollektionen är fantastisk och jag har flera av lacken, men tänker köpa hela en vacker dag. Här är det två lager och jag klagar inte alls på torktiden. Perfekt! Ibland glömmer jag hur bra formula China Glaze har, tror det är mitt favoritmärke (iaf om man tittar på hur många jag har av samma märke..).








Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg