Eotd: Plum dressing

I helgen bar jag denna sminkning med skuggan Plum dressing från MAC, även Sleek storm får vara med på ett hörn, den svarta skuggan därifrån. För en gångs skull har jag en annan bas än vanligt, här Maybelline Fit me som är en flytande foundation. Jag gillar den verkligen och ska nog börja använda den till vardags ett tag istället för min vanliga från Tikei.

På kinderna har jag Make up store rouge i nyansen Sand, som contouring och Sugarpink som rouge. Som highlight på kindbenen har jag Muffin, den också från Make up store.

English: This weekend I wore this makeup with the eyeshadow Plum dressing from MAC. A little bit of the black shadow from the Sleek storm palette. I dont have tikei mineralfoundation as a base as I normally have, this time I used Maybelinne Fit me foundation which is a liquid foundation. I really like it actually, it blends in very well, doesent feel like a liquid foundation at all. I have to use it more often.

On my cheeks I have Make up store blush in Sand as a contouring and Sugarpink as a blush. As a highlight I used microshadow Muffin, also from Make up store.





 

Kommentarer

  1. Hej!
    Älskar din blogg! Du vet verkligen hur man sminkar sig! Onskar att jag vore lika duktig! Men iaf, jag skulle gärna vilja veta mer om ditt vardagliga liv oxå. Kul att din syrra oxå vill blogga!
    Kram Maja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg